فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
4

 متیلن کلراید ،

4 سال قبل در تهران
کد آگهی : 10322
    نام شخص/ نام شرکتبیسموت
    نوع درج آگهیفروش
    استانتهران
    دسته بندی محصولاتحلال ها
    قیمت0 تومان

جزییات آگهی

نام شخص/ نام شرکت: بیسموت
نوع درج آگهی: فروش
استان: تهران
شماره همراه: 02128422797

شرکت بیسموت

دی کلرو متان یا متیلن کلراید ، یک مایع بی‌رنگ و با بوی نسبتا شیرینی است. از این ماده به طور گسترده به عنوان حلال استفاده می‌شود.

این ماده، یک حلال قطبی است اما با آب مخلوط نمی‌شود و با بسیاری از حلال‌های آلی، متفاوت است.

انحلال پذیری این ماده در 100 گرم آب، 2 گرم می‌باشد و به عنوان یک ماده نامحلول درآب، به شمار می‌رود. این ماده در بسیاری از حلال‌های آلی مانند اتانول، اتر، فنل و کتون‌ها قابل حل است.

مخلوط متیلن کلراید با هوا، پایدار و غیر قابل اشتعال است. اما بخار این ماده در دماهای بالا، بسیار خطرناک خواهد بود.

این ماده به طور طبیعی در جلبک‌های دریایی، تالاب‌ها و آتش‌فشان‌ها به صورت گاز وجود دارد.

بیشترین متیلن کلرید گازی موجود در طبیعت به علت فعالیت‌های صنعتی انسانی است.

 متیلن کلراید ،

روش تولید

برای تهیه متیلن کلراید، متان را با گاز کلر واکنش می‌دهند. دمای ظرف واکنش باید بالای 400 درجه سلسیوس باشد تا واکنش به راحتی رخ دهد. همچنین می‌توان این ماده را از طریق واکنش گاز کلر با کلرو متان به دست آورد.

معمولا در ظرف واکنش، مواد دیگری نیز وجود دارد که در تعداد هیدروژن و کلر متصل به کربن، با هم تفاوت دارند. این مواد شامل کلرومتان، دی کلرو متان، کروفرم و تتراکلرید کربن است. این مواد را از طریق تقطیر جزء به جزء، از هم جدا می‌کنند.

 متیلن کلراید 

تاریخچه متیلن کلرید

این ماده در اواسط قرن نوزدهم میلادی توسط هنری ویکتور به دست آمد. او اولین بار با واکنش کلر و متیل کلراید در حضور نور خورشید، متیلن کلراید به دست آورد.

موارد مصرف متیلن کلراید

از این ماده به عنوان یک حلال آلی در بسیاری از فرایندهای شیمیایی استفاده می‌شود. این کاربرد به این دلیل است که این ماده فراریت و توانایی خوبی برای حل کردن طیف گسترده‌ای از مواد را در خود دارد.

با واکنش این ماده با پودر سلنیوم می‌توان کربن دی سلنید را به دست آورد. برای انجام این واکنش، دمای واکنش باید حدود 550 درجه سلسیوس باشد.

این ماده به عنوان یک رنگ‌بر و یک ماده پاک کننده کاربرد دارد. به همین دلیل، این ماده را در خانه‌ها نیز استفاده می‌کنند. این خاصیت متیلن کلراید در صنعت نیز به کار می‌رود و از این ماده در روغن‌زدایی سطوح و قطعات فلزی استفاده می‌شود. به این منظور، از بخار متیلن کلراید برای از بین بردن گریس و روغن در قطعات خودرو، موتور دیزل و قطعات هواپیما استفاده می‌شود.

در صنایع غذایی، از این ماده در کافئین چای‌ها و قهوه‌ها استفاده می‌شود. این کاربرد در زمان‌های گذشته به منظور استخراج کافئین از قهوه و چای استفاده می‌شده است.

 متیلن کلراید 

همچنین از این ماده در اسپری آیروسول استفاده می‌شود و دلیل آن این است که این ماده از فراریت بالایی برخوردار است.

از این ماده در تولید ادویه جات و عصاره مالت استفاده می‌شود.

علاوه بر این، این ماده به عنوان یک ماده دمیده شده در فوم‌های پلی اورتان استفاده می‌شود.

از دی کلرو متان در آزمایشگاه‌های عمران به وفور استفاده می‌شود. همچنین این ماده به عنوان یک حلال برای جدا کردن مواد سخت از آسفالت نیز استفاده می‌شود. این کاربرد، در آزمایشگاه مواد قیری مانند نیز کاربرد دارد.

عوارض متیلن کلراید

این ماده در بین کلرو هیدروکربن‌ها، از سمیت کمی برخوردار است. اما با این وجود، باز هم بدون خطر نیست.

این ماده فراریت بالایی دارد که می‌تواند به راحتی به بخار تبدیل شود. به همین دلیل، احتمال استنشاق این ماده بسیار زیاد است که می‌تواند آسیب‌هایی در انسان پدید آورد. همچنین این ماده می‌تواند از طریق پوست نیز جذب بدن شود.

با استنشاق بیش از اندازه این ماده، علائم کاهش تمرکز، سرگیجه، حالت تهوع، ضعف، بی‌حسی و سرگیجه خواهید داشت. این عوارض، تنها بخشی از عوارض استنشاق است و عوارض جدی‌تر آن می‌تواند خفگی، کما و یا حتی مرگ شود. به همین دلیل، درصورت استفاده از این ماده، حتما از ماسک استفاده کنید.

این ماده در بدن تبدیل به کربن منو کسید می‌شود و می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

با تماس بیش از اندازه این ماده با پوست، جذب پوست می‌شود و با چربی‌های پوست حل می‌شود و باعث سوزش پوست و سوختگی می‌شود.

آزمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این ماده باعث سرطان ریه، کبد و پانکراس می‌شود و جزء مواد سرطان زا به شمار می‌رود.  همچنین این ماده می‌تواند باعث بروز سرطان سینه و سرطان غدد بزاقی شود. البته باید گفت که این آزمایش‌ها بر روی حیوانات انجام شده است و تاکنون این موارد برای انسان اثبات نشده است.

استنشاق این ماده برای افرادی که مشکلات قلبی دارند، بسیار خطرناک است و باعث تپش‌های نامنظم و یا حملات قلبی می‌شود.

این عوارض برای افرادی که مشکلات کبدی، سیستم عصبی و مشکلات پوستی دارند، بسیار بیشتر و خطرناک‌تر است.

خطرات متیلن کلراید

این ماده خطرات زیادی دارد و به همین دلیل، در بسیاری از کشورهای جهان، محصولات حاوی این ترکیب را باید با برچسب مشخص کنند تا خطرات آن را گوشزد کنند.

خطرات و msds متیل کلراید

از سال 2000 تا کنون، کارگرهای زیادی در خط تولید این ماده جان خود را از دست دادند. دلیل این امر هم به دلیل عدم پوشش مناسب بود. این امر توسط اداره ایمنی بهداشت آمریکا تایید شده است.

بعد از این آمار، آموزش‌های لازم به کارگران اجباری شد تا اینگونه مشکلات به وجود نیاید و سخت‌گیری‌هایی نیز در زمینه پوشش کارگرها اعمال شد.

در اتحادیه اروپا، تصمیم بر این شد که از متیلن کلراید در صنعت رنگرزی ممنوع شود و یک سال بعد از آن، این قانون رسمی و ثبت شد.

به دلیل خطرات ناشی از استفاده از این ماده و عوارضی که برای انسان به وجود می‌آورد، محققان بسیاری در تلاش‌اند که یک جایگزین مناسب برای این ماده به دست آورند.

کمیته‌های علمی استنشاق این ماده را در 8 ساعت، کمتر از 100 پی‌پی‌ام گزارش کرده‌اند. البته این گزارش بیشتر برای کارگران و افرادی است که مستقیما با این ماده در حال کار هستند.

تاثیرات محیط زیستی متیلن کلراید

این ماده تاثیر زیادی بر محیط زیست ندارد. همچنین نگرانی‌هایی درباره خطر این ماده برای لایه اوزون وجود داشت. اما با آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد که این ماده هیچ‌گونه خطری برای لایه اوزون ندارد.

دلیل این نگرانی‌ها به این علت بود که در اوایل قرن بیست و یکم میلادی، غلظت اوزون در استراتوسفر کاهش یافته بود و دلیل آن را در وجود متیلن کلراید در لایه‌های پایین‌تر می‌دانستند. دلیل اصلی این حادثه هیچ وقت کشف نشد.

دی‌کلرو متان قبل از رسیدن به لایه اوزون، از بین می‌رود. به همین دلیل،انجمن هوای پاک آمریکا، این ماده را در لیست مواد غیر مخرب برای لایه اوزون ثبت کرده‌اند.

شکلات قلبی دارند، بسیار خطرناک است و باعث تپش‌های نامنظم و یا حملات قلبی می‌شود.

این عوارض برای افرادی که مشکلات کبدی، سیستم عصبی و مشکلات پوستی دارند، بسیار بیشتر و خطرناک‌تر است.

تماس با ما:02128422797

متیلن کلراید 

268 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
تبلیغ یک ستاره
10
11
12
13
14
15
16

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران