فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
4

متاسیلیکات سدیم خشک

4 سال قبل در تهران
کد آگهی : 6903
    استانتهران
    قیمت0 تومان

جزییات آگهی

استان: تهران
شماره همراه: 09229309311

موادشیمیایی امین

متاسیلیکات سدیم خشک

امروزه خرید موادشیمیایی و فروش موادشیمیایی در زمینه شویندها و ضدعفونی کننده رشد چشمگیری داشته که مواد شیمیایی در تولید تمیز کنندها نقش مهمی را داردو
سیلیکات سدیم چیست؟
طبق تعریف «راهنمای فناوری شیمیایی» نوشتهٔ فون وگنر (ترجمهٔ ۱۸۹۲) – نوعی سیلکات قلیایی حل‌شدنی است که اولین بار توسط «ون هلمونت» در سال ۱۶۴۰ کشف شد.
سیلیکات سدیم، هم‌چنین به نام«آب شیشه» که به صورت جامد در دسترس است. انواع محلول مایع آن در صابون‌سازی، پاک‌کننده‌های صنعتی، چسب، سیمان‌سازی، رنگ، قالب ریخته‌گری، پایدارسازی پراکسید و کنترل خوردگی در لوله‌های آب و پیش‌مادهٔ سیلیس مخلوط زئولیت کاربرد دارد.این مواد شیمیایی که کاربرد زیاد در ضدعفونی کنننده ها دارد.
کاربردها
مواد شوینده
کاغذ ولوله
صنایع نسوزریخته‌گری
بتن
آب‌بندی در تعمیر خودروها
در چسباندن لایه های مقوا
روش تولید این مواد شیمیایی
سیلیکات سدیم به دو روش خشک و تر قابل تولید است که روش خشک به عنوان فرایند منتخب مبنای محاسبات طرح قرار گرفته‌است:
فرایند تولید سیلیکات سدیم به روش خشک:
سدیم سیلیکات‌ها در کوره‌های نظیر کوره‌های تهیه شیشه از ذوب کردن مخلوط شن و کربنات سدیم در حدود ۱۴۵۰ درجه بدست می‌آید چون درجه حرارت تشکیل سدیم سیلیکات‌های نامحلول پایین‌تر از این درجه حرارت می‌باشد برای جلوگیری از ایجاد این سیلیکات‌ها باید در نسبت شن و ماده قلیایی در موقع ذوب کنترل و دقت کافی انجام شود ماده مذاب بدست آمده رنگی تقریباً آبی تا سبز روشن دارد. این رنگ به خاطر ناخالصی‌های موجود که کمتر از یک درصد می‌باشد و معمولاً از ترکیبات آهنی هستند ایجاد می‌شود. مواد ذوب شده در یک سیستم خنک می‌شوند و بعد در دستگاه بعدی به اندازه کافی خرد می‌گردند و در آب حل می‌گردند سپس با عمل فیلتراسیون محلول صاف شده سدیم سیلیکات‌ها بدست می‌آید. در صورتی که هدف تهیه سدیم سیلیکاتهای قلیایی باشد در موقع ذوب مقداری سود خشک نیز به کوره اضافه می‌شود یا کافی از ابتدا سیلیس را با سود ذوب می‌کنند و برای حل سدیم سیلیکاتها در صورتی که مقدار m>۲می بایست از بخار پر فشا ر استفاده نمود. البته می‌توان در صورتی که بخواهیم سدیم سیلیکات‌های خشک تهیه نماییم مواد ذوب خروجی از کوره بدون خنک شدن وارد یک سیستم می‌گردند که با مقدار مشخص آب مستقیماً سدیم سیلیکاتهای هیدراته بدست می‌آید.
مراحل و شیوه‌های کنترل کیفیت در فرایند به شرح ذیل است:
اندازه ذرات کوارتز
دانسیته کربنات سدیم مصرفی
مقدار آهن موجود در سیلیکات
غلظت سود مصرفی
کاربرد های صنعتی:
به دلیل داشتن ترکیب کاملا معدنی، این ماده  برای استفاده در کاربردهای مقاوم به آتش مناسب است. محصول در کاربردهایی استفاده می شود که اجزایش باید در دماهای بالا محافظت شوند. به ویژه، این ماده هیدراته یک اثر خنک کنندگی فوق العاده دارد. در تولید مواد نسوز و آجرهای از نظر شیمیایی مقاوم نیز استفاده می شود. سدیم متاسیلیکات به ماتریس افزوده می شود تا خصلت بازی را افزایش دهد که همین امر، حل شدن سریع سایر پودرهای سیلیکاتی را موجب می شود.
این ماده می تواند به مخلوط سیمان خشک اضافه شود تا شکل گیری آن را تسریع ببخشد. سدیم متاسیلیکات به ویژه در سیمان چاه نفت استفاده می شود تا از جدایی اجزای جامد از ماتریس سیمان حاوی آب زیاد جلوگیری کند.
سیلیکات سدیم  یک نمک معدنی است که در صنایع آرایشی و بهداشتی به ویژه در سفید کردن مو به عنوان پایدارکننده سفیدی پراکسیدی استفاده می شود.
سرامیک سازی:
در صنعت سرامیک، بخشی از آب در دوغاب های خاک رس می تواند با این ماده جایگزین شود تا مشخصه های مایع را بهبود ببخشد که منجر به ذخیره انرژی در مرحله خشک کردن می شود. این ماده به عنوان ضد تجمع (ضد فلوکولانت- deflocculant) عمل می کند، بر سطح خاک رس جذب می شود و موجب می شود تا ذرات از یکدیگر دفع شوند. گریدهای مطلوب، سدیم متاسیلیکات 5 آبه و بدون آب می باشد.
خاصیت بازی بسیار بالای این بالا منجر به پاک کنندگی بسیار موثر و در عین حال مقرون بصرفه آن می شود. محتوای سیلیکا محلول، سطوح سرامیک، شیشه و فلزی را از خوردگی محافظت می کند.
شناورسازی یک روش بسیار گسترده برای استخراج بسیاری از مواد معدنی از سنگ معدن آنها می باشد.  سیلیکات سدیم  به عنوان عامل دیسپرس استفاده می شود تا مواد نامطلوب را به صورت معلق نگهدارد، درحالی که مواد معدنی توسط حباب های هوا به سطح هدایت می شوند.
این ماده در بازیافت کاغذ، نقشی مهم و چند کاربردی ایفا می کند. ویژگی های بافر قلیایی و صابون سازی آن به پراکنش ذرات جوهر و بهبود شناوری کمک می کند. بعلاوه، هیدروژن پراکسید استفاده شده برای سفید کردن خمیر کاغذ را پایدار می سازد.

 

متاسیلیکات سدیم خشک

09229309311-09213009296

متاسیلیکات سدیم خشک

666 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
تبلیغ یک ستاره
10
11
12
13
14
15
16

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران