فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
4

سولفات مس

3 سال قبل در تهران
کد آگهی : 17579
    نوع درج آگهیفروش
    نام شخص/ نام شرکتبازرگانی اسپوتا
    استانتهران
    ماهیتمتفرقه
    دسته بندی محصولاتمتفرقه
    بهای محصولاستعلام قیمت
    قیمت0 تومان

جزییات آگهی

نوع درج آگهی: فروش
نام شخص/ نام شرکت: بازرگانی اسپوتا
استان: تهران
شماره همراه: 09129533282 
ماهیت: متفرقه

شرکت بازرگانی اسپوتا

 

سولفات مس نوعی نمک معدنی می باشد که در اکثر صنایع کاربرد دارد. کشاورزی ، پزشکی ، صنایع پتروشیمی و… از جمله مواردی می باشند که کات کبود و یا سولفات مس در آن ها به دفعات استفاده می شود . این ماده که با فرمول شیمیایی CuSo₄ شناخته می شود در بازار های جهانی و محلی بسیار محبوب به شمار می آید و خرید و فروش سولفات مس و یا کات کبود در بین تجار ناشناخته نیست.

سولفات مس دارای بوی نامطبوع، رنگ آبی تیره و بسیار سمی است و کار کردن با آن بدون رعایت موارد ایمنی خطرناک می باشد . همچنین از آن به عنوان یک ترکیب همه کاره نیز می توان استفاده کرد، زیرا بسیار انعطاف پذیر و تاثیر گذار می باشد به همین دلیل بیشتر در آزمایشگاه ها و صنعت کشاورزی ، کات کبود مانند آب ماده ای حیاتی به حساب می آید.

طبق دانسته های گذشته و دایره المعارف شیمی صنعتی, پتا هیدرات سولفات مس را می توان به راحتی با ترکیب و واکنش پایه مس ( II ) با محلول اسید سولفوریک تهیه و تولید کرد و فرآیند سولفات مس در آب واکنشی گرماگیر است.

کاربرد سولفات مس در صنایع مختلف

طی چندین سال پیش از سولفات مس فقط در صنعت رنگ سازی به عنوان نگه دارنده و در صنعت آبکاری الکترولیت در پالایش مس استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات صنعتی استفاده از سولفات مس در صنعت بیشتر شده است.

به عنوان مثال از زاج کبود برای ساخت فیبر مصنوعی و مواد اولیه آن استفاده می کنند. همچنین با خرید سولفات مس اقدام به تولید سیم های فولادی با روکش هایی از جنس مس می نمایند . تمامی این گفته ها همگی ثابت کننده این موضوع می باشند که کمتر صنعتی وجود دارد که سولفات مس و یا کات کبود در میان صف خرید مواد اولیه و کاربردی آن ها وجود نداشته باشد.

از سولفات مس در صنعت معدن نیز برای فعال کردن غلظت با شناور کردن سنگ معدن سرب، روی ، کبالت و طلا نیز استفاده می شود ، علاوه بر آن در صنعت چاپ از Copper Sulfate به عنوان یک الکترولیت در تولید الکترود و یک عامل اچینگ برای فرآیند حکاکی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده همه کاره در صنعت رنگ سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ های ضد رسوب برای رنگرزی شیشه ها ، از همین ماده یعنی کات کبود به عمل می آید.

سولفات مس

کاربرد سولفات مس در کشاورزی

مس سولفات ۵ آبه نوعی باکتری زدا و میکروب کش نیز به حساب می آید ، به این صورت که در صنعت کشاورزی از این ماده برای درمان آفت های گیاهی ، ترمیم زخم گیاهان ، لکه زدایی برگ گیاهان ، بهبودی آسیب های پوستی درختان سیب و … استفاده می شود

در کشاورزی اکثرا برای درمان و معالجه دانه ها و میوه های هسته دار مانند انگور، هندوانه و … مخلوط بوردو به همراه کود شیمیایی سولفات مس به کار برده می شود. از نوع سولفات مس ۵ آبه نیز برای کشتن و دفع حلزون و نرم تنان دیگر و برای جلوگیری از رشد جلبک ها استفاده می شود. و همچنین می توان گفت که برای تصفیه آب های استخرها و مخزن های FRP تیز کاربرد ویژه ای دارد.

سولفات مس

توصیه مهم در خصوص استفاده از کود سولفات مس

این ماده در مقابل مواد شیمیایی مشابه شاید خطرات کمتری برای انسان و طبیعت داشته باشد ولی این موضوع بدین معنا نیست که کاملا هم بی خطر به حساب می آید. سولفات مس خاصیت خورندگی بالایی داشته و اگر به دلایل مختلفی با نقاط حساس بدن مانند چشم تماس داشته باشد آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهد بود.

ورود این ماده به بدن ( به هر دلیلی ) بسیار خطرناک می باشد و اگر سولفات مس از مجاری های مختلف بدن وارد آن شود بایستی فورا به پزشک مراجعه نمایید تا معده و سیستم گوارشی وی مورد شستشو قرار گیرد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

بهتر است در هنگام استفاده از این ماده ، افراد متخصص راهنمای شما باشند. برای مثال اگر با خرید کات کبود اقدام به سم پاشی و دفع آفت مزرعه خود دارید ، ابتدا از مهندسین کشاورزی و افراد متخصص در این حوزه مشاوره های لازم را دریافت نمایید و با رعایت تمامی پروتکل های ایمنی اقدام به سم پاشی نمایید.

استفاده از لباس های ایمنی در هنگام کار با کات کبود و یا هر نوع ماده شیمیایی دیگر مانند : فرمالین ، سود پرک ، نیترات نقره و… از ملزومات می باشد. لباس هایی که از نقاط حساس بدن مانند چشم ، گوش ، پوست و… محافظت نماید.

سولفات مس و یا کات کبود همانطور که در کشاورزی برای آفت زدایی و میکروب کشی کاربرد دارد در پزشکی نیز برای از بین بردن بیماری های پوستی ناشی از قارچ بسیار موثر می باشد. از این ماده برای کنترل و کاهش رشد بیماری پوستی استفاده می شود ، به صورتی که با مصرف مداوم این ماده در طولانی مدت شاهد بهبودی کامل این نوع بیماری می باشیم

علاوه بر این ، با خرید کات کبود می توانید اقدام به :

  • کشتن پشه لارو با استفاده از سبز پاریس که از مس سولفات تولید می شود
  • استفاده در استخر ها و مخزن های آب برای جلوگیری و افزایش رشد جلبک ها
  •  ریشه کن کردن نرم تنان در اسکله بدن انسان که باعث ایجاد انگل های کرم های پهن در انسان می شود

نمود .

همچنین رشد دادن بلور های مس سولفات یکی از پروژه های علمی برای دانش آموزان دبیرستان است و برای جلوگیری از پژمرده شدن گیاهان جوان نیز از مخلوط مس سولفات و آمونیوم کربنات به عنوان ترکیب خرمایی استفاده می کنند.

سولفات مس

در صورت نیاز با ما تماس بگیرید:

09129533282

02126415084

سولفات مس

با تشکر شیمی من

746 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
تبلیغ یک ستاره
10
11
12
13
14
15
16

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران