فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
4

اسید استیک

3 سال قبل در تهران
کد آگهی : 20219
    قیمت0 تومان
    استانتهران

جزییات آگهی

استان: تهران
شماره همراه: 0912 2300 634

پتروشیمی فناوران

 

اسید استیک با نام آیوپاک  اتانوئیک اسید، جز اسیدهای آلی (از گروه کربوکسیلیک اسیدها) با فرمول شیمیایی CH3COOH است. به اسید استیک جوهر انگور یا جوهر سرکه یا سرکه صنعتی نیز گفته می شود و طعمی ترش، شبیه طعم سرکه دارد.

تاریخچه اسید استیک:

قدمت سرکه به اندازه عمر تمدن و حتی بیشتر است. استفاده از آن در شیمی، به عهد باستان بر می‌گردد و از قدیمی‌ترین ترکیبات شیمیایی شناخته شده توسط انسان می‌باشد، اسید استیک‌های باکتری‌زا در همه جای جهان وجود دارند و هر فرهنگی که در آن عمل‌آوری خمر همچون آبجو یا شراب وجود داشته، به ناچار سرکه را نیز که نتیجه طبیعی تماس این نوشیدنی‌های الکلی با هوا بوده کشف کرده‌اند.

معرفی اسید استیک:

استیک اسید یک اسید ضعیف بوده و تنها مقداری اسید جدا شده در محلول آبی می‌باشد. استیک اسید بدون آب و خالص یک مایع بدون رنگ بوده که آب را از محیط اطرافش جذب می‌کند و در دمای 16.5درجه سانتیگراد به شکل یک جامد کریستالی بی‌رنگ منجمد می‌شود. اسید خالص و محلول‌های غلیظ آن بسیار خورنده و قابل اشتعال می‌باشند.

استیک اسید علیرغم این که اسیدی ضعیف است اما آثار مخرب فراوانی می‌تواند بر پوست، چشم و اندام‌های تنفسی داشته باشد. به این صورت که وارد شدن حتی یک قطره از این ماده با غلظت ۸۰ الی ۱۰۰ درصد به داخل بدن ممکن است سبب جمع شدن آب در ریه شود و منجر به ایست قلبی گردد. این اسید محرک شدید چشم بوده و در غلظت‌های بالا سبب کوری چشم می‌شود.

حلالیت اسید استیک:

این اسید در آب انحلال پذیر است و به طور کامل در آب مخلوط می‌شود. اسید استیک مایع، مانند آب و اتانول یک حلال پروتون‌دار آبدوست (مولکول قطبی|قطبی) است. این ماده با ثابت دی الکتریک ۲/۶، می‌تواند علاوه بر حل کردن ترکیبات قطبی همچون نمک‌های معدنی و شکرها، ترکیبات غیر قطبی همچون روغن‌ها و عناصر شیمیایی مثل سولفور و آیودین را در خود حل کند. این ماده با بسیاری از حلال‌های قطبی و غیر قطبی همچون آب، کلروفرم و هگزان مخلوط می‌شود. این خاصیت انحلال و امتزاج‌پذیری اسید استیک آن را به یک ماده شیمیایی پرکاربرد صنعتی تبدیل کرده‌است.

جهت سفارش این محصول، با شماره های زیر تماس بگیرید:

0912 033 4110 – 0912 3008 678 – 0912 2300 634 

 

 

اسید استیک

اسید استیک

با تشکر شیمی من

 

 

362 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
تبلیغ یک ستاره
10
11
12
13
14
15
16

آگهی های دیگر از این کاربر

نظرات کاربران