فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
4

استیک اسید

3 سال قبل در
کد آگهی : 18809
    نوع درج آگهیفروش
    قیمت0 تومان

جزییات آگهی

نوع درج آگهی: فروش
شماره همراه: 02188998130

شرکت کیمیا پارس شایانکار

 

فرمول شیمیایی: C2-H4-O2

آنالیز استیک اسید: خلوص %99

نام‌هاى دیگر: اسید اتانوئیک، اسید اتیلیک، اسید متان کربوکسیل، سرکه، اسید سرکه (جوهر سرکه)

استیک اسید دارای طعم ترشی، شبیه طعم سرکه است. این ماده یکی از اسیدهای آلی است.

اسید استیک چیست؟

یکی از مواد معدنی و متعلق به گروه اسیدها و جز اسیدهای کربوکسیلیک می‌باشد و در نام گذاری آیوپاک به اسید اتانوئیک معروف است. استفاده از آن در شیمی، به عهد باستان بر می‌گردد. در سال 1847، هرمان کولب شیمیدان آلمانی برای اولین بار از طریق مواد معدنی موفق به ساخت اسید استیک شد.

باکتری‌های مخمر سرکه به دلیل تمایل به تولید اسید استیک به این نام معروف شده‌اند. این باکتری‌ها در مواد غذایی، آب و خاک یافت می‌شوند. اسید استیک به طور طبیعی از میوه‌ها و برخی مواد غذایی فاسد شده از فرآیند تخمیر تولید می‌شوند و از قدیمی‌ترین ترکیبات شیمیایی شناخته شده توسط انسان می‌باشد.

این ماده در حالت خالص، مایعی بی رنگ با بویی تیز، مایعی خورنده و قابل اشتعال می‌باشد. این ماده در دمای 16.6 درجه سانتیگراد منجمد می‌شود.

سرکه از فرآیند تخمیر مواد غذایی دارای نشاسته و قند و مواد الکلی توسط باکتری مخمر سرکه (بچه سرکه) تولید می‌شود. برای تولید سرکه عموماً از میوه‌هایی مانند سیب، انگور، دانه‌هایی مثل جو استفاده می‌شود.

سرکه معمولاً دارای اسید استیک با وزن حجمی 4 الی 8 درصد می‌باشد.

کاربردها و مصارف :

در تولید وینیل استات، اتیل استات، حلال ها، نساجی، به صورت سرکه به عنوان چاشنی غذا و تهیه انواع ترشی استفاده می‌شود. اسید استیک رقیق به عنوان افشانه برای از بین بردن قارچ‌های گیاهان استفاده می‌شود. اسید استیک گلاسیال در صنایع شیمیایی در تولید فیلم‌های عکاسی، تولید پلاستیک پلی اتیلن تری فتالات (PET) استفاده می‌شود. همچنین به عنوان ماده واسطه در تولید استات وینیل که ترکیب مهمی در تولید چسب و رنگ می‌باشد، و به عنوان حلال در تولید مواد معطر مصنوعی کاربرد دارد.

نکات ایمنی :

اسید استیک غلیظ ماده‌ای خورنده می‌باشد. در تماس با پوست باعث سوختگی شیمیایی پوست و ایجاد تاول می‌شود. در صورت تماس با چشم می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم وارد کند، تنفس بخار غلیظ آن باعث سوزش دهان، بینی و گلو می‌شود. هر چند سرکه یک مایع بدون ضرر می‌باشد اما نوشیدن اسید استیک گلاسیال خطرناک بوده و باعث ایجاد زخم‌های شدید در دستگاه گوارشی می‌شود و ممکن است با تغییر اسیدیته خون، آسیب‌های جدی به سلامتی انسان وارد کند.

استیک اسید

راه های ارتباطی ما :
☎️: 02188998130
?: 02188997735

استیک اسید

با تشکر شیمی من

 

279 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
تبلیغ یک ستاره
10
11
12
13
14
15
16

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران