فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
4

کربنات باریم

4 سال قبل در تهران
کد آگهی : 20191
    نوع درج آگهیفروش
    نام شخص/ نام شرکتمهردادکو
    استانتهران
    ماهیتمتفرقه
    دسته بندی محصولاتمتفرقه
    قیمت0 تومان

جزییات آگهی

نوع درج آگهی: فروش
نام شخص/ نام شرکت: مهردادکو
استان: تهران
شماره همراه: 0912 2300 634
ماهیت: متفرقه

شرکت مهردادکو

 

کربنات باریم  ( Barium carbonate ) ترکیبی با فرمول شیمیایی BaCO3 است و به نام ویتریت ( Witherite  ) نیز شناخته می شود که یک کربنات معدنی به حساب می آید. شکل ظاهری این ترکیب، بلورهای سفید است.

کاربرد باریم کربنات:

استفاده از کربنات باریم در تولید کاشی و سرامیک:

بیشترین کاربرد کربنات باریوم در سرامیک سازی ( در لعاب سرامیک ) می باشد. این ماده در لعاب به صورت دوغاب و به عنوان یک عامل کریستاله کننده عمل می کند و در ترکیب با اکسیدهای رنگی، رنگ های منحصر به فردی را تولید می کند که نمی توان آن ها را از روش های دیگر بدست آورد.

کربنات باریوم در ساخت آجر، کاشی و سفال به خاک رس اضافه می شود و سولفات های محلول موجود در ترکیب (مانند سولفات کلسیم و سولفات منیزیوم) را به سولفات باریوم نامحلول تبدیل می کند.

سولفات های محلول موجود در سفال ها و سرامیک ها، رطوبت هوا را جذب نموده و انبساط می یابند و باعث خرد شدن سرامیک می شوند. همچنین پس از خشک شدن سرامیک، سولفات های محلول موجود در آن ها، به صورت شوره بر روی سرامیک ظاهر می شوند. سولفات محلول موجود در ترکیب سرامیک مانع یکنواختی ترکیب و نیز عدم چسبندگی لعاب بر روی سرامیک می شود. اضافه کردن کربنات باریم مشکلات ذکر شده را برطرف می کند.

کاربرد دیگر کربنات باریم در صنعت سرامیک و در ساخت الکتروسرامیک ها است. این نوع سرامیک ها از اکسید و کربنات آهن به همراه باریم یا استرانسیم و سرب ساخته میشود. بخش کوچک ولی مهمی از کربنات باریم در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد

سایر مصارف کربنات باریم:

  • در ساخت سموم کشاورزی و حشره کش ها و میکروب کش ها
  • کمک ذوب در جوشکاری و نیز ذوب و تصفیه منیزیوم
  • همچنین کربنات باریم منبع اصلی تولید نمک های باریم است و برای مثال در تماس با محلول سولفات کلسیم به راحتی به سولفات باریم تبدیل می شود.
  • استفاده از کربنات باریم در ساخت تیتانات ها، فریت ها، دیرگدازها
  • از کاربردهای دیگر این ترکیب، توانایی آن در جذب اشعة ایکس در جهت محافظت و جلوگیری از انتشار به ویژه در محیطهای عکسبرداری پزشکی است و به همین دلیل نیز از این ترکیب در جداره لوله های اشعه کاتدی و به ویژه در سلول های نوری تلویزیون استفاده می شود. کاربرد آن سبب کیفیت بهتر و درخشندگی بالاتر در رنگ های تصویر تلویزیون، به جهت پتاسیل های کاتدی بزرگتر می شود.

 

  • علاوه بر کاربردهای ذکر شده، کربنات باریم در ساخت شیشه های طبی کاربرد دارد. افزودن آن به شیشه، شفافیت شیشه را بیشتر کرده و پراکنش نوری را در آن کاهش می دهد. علاوه بر آن سختی بیشتری به شیشه بخشیده و آن را در برابر خراشیدگی مقاوم می سازد. این ترکیب بصورت بخشی یا کلی، می تواند سرب را از شیشه بلورین جدا سازد. از دیگر کاربردهای این ترکیب، بهبود بخشیدن روان شدگی در شیشه های مذاب است.
  • فریت باریم نیز بخشی از مصرف کربنات باریم را تشکیل می دهد. از این ترکیبات در صنایع الکترونیک استفاده می شود و رشد این صنعت باعث افزایش میزان تقاضا برای کربنات باریم در سال های اخیر شده است.
  • از سایر موارد مصرف کربنات باریم می توان تثبیت کننده چسب آهار، انعقاد پلاستیک های مصنوعی، در استحصال ایندیم، بازیافت روی از تفاله و …

تولید کربنات باریم:

برای تولید تجاری کربنات باریوم یا از واکنش سولفید باریوم با کربنات سدیم در دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد و یا از عبور گاز دی اکسید کربن بر روی سولفید باریوم در دمای ۴۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد استفاده می شود. در فرایند اول، کربنات سدیم جامد یا محلول به محلول سولفید باریوم افزوده می شود و سپس کربنات باریوم ته نشین شده فیلتر شده و پس از شستشو خشک می شود.

 

کربنات باریم

0912 2300 634

– 0912 3008 678

– 0912 033 4110

کربنات باریم

با تشکر شیمی من

 

343 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
تبلیغ یک ستاره
10
11
12
13
14
15
16

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران