فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
4

سدیم تری پلی فسفات

3 سال قبل در تهران
کد آگهی : 20220
    نام شخص/ نام شرکتمهردادکو
    نوع درج آگهیفروش
    استانتهران
    ماهیتمتفرقه
    دسته بندی محصولاتمتفرقه
    قیمت0 تومان

جزییات آگهی

نام شخص/ نام شرکت: مهردادکو
نوع درج آگهی: فروش
استان: تهران
شماره همراه: 0912 2300 634
ماهیت: متفرقه

شرکت مهردادکو

 

 سدیم تری پلی فسفات یک پلیمر معدنی چند وجهی با فرمول شیمیایی  Na5P3O10   است. نمک سدیم پلی فسفات، پنتا آنیون است که پایه ترکیب آن اسید تری فسفریک است. این ماده در مقیاس وسیعی تولید و به عنوان ماده اصلی بسیاری از محصولات صنعتی به ویژه مواد شوینده استفاده می‌شود.

کاربردهای سدیم تری پلی فسفات:

استفاده از STPP در تولید مواد شوینده:

STPP به عنوان جزء اصلی مواد شوینده استفاده می‌شود. این محصول موجب نفوذ بیشتر عناصر دیگر موجود در شوینده ها به فیبر های لباس و تمیزی سطح می شود و آن را می توان در محصولات شوینده ی مختلفی مشاهده نمود. STPP در شوینده های خانگی و صنعتی پودری ، مایع ، ژل ، قرص و… استفاده می شود. این ماده یک بیلدر مهم در مواد شوینده به حساب می آید. علاوه بر این می تواند سبب حفظ خاصیت قلیایی مواد شوینده ( برای از بین بردن خاک ها و چربی ها)، محافظت از ماشین های لباسشویی در برابر خوردگی و… شود.

دلیل استفاده از STPP در مواد شوینده:

  • اثر گذاری به عنوان کلات بر یون های فلزات سنگین:

فلزات سنگین موجود در آب شست و شو ، از جمله کلسیم و منیزیم، موجب ترکیب کردن مولکول های شوینده و ایجاد نمک فلزی نامحلول می شود. در نتیجه قابلیت شست و شو کاهش و یا به طور کامل متوقف می گردد. بنابراین لازم است از یک عامل کلاته استفاده شود.

این عامل کلاته موجب می شود تا یون های فلزی به مواد بی خطر برای شوینده ها تبدیل شوند. سدیم تری پلی فسفات یک عامل کلاته کننده ی قوی برای یون های فلزی به حساب می آید و می تواند آن ها را از فرایند شست و شو حذف نماید. وجود فلزات سنگین در لکه ها نیز طی فرایند شست و شو مانع از کف کردن ماده ی شوینده می شود. STPP با کلاته کردن این فلزات می تواند سبب کف نمودن صابون و سایر شوینده های مورد استفاده شود.

  • اثر گذاری بر آب سخت:

تری پلی فسفات سدیم یک بیلدر به حساب می آید. بیلدر موجود در مواد شوینده سبب حذف یون های فلزات سنگین موجود می شود. برخی از بیلدر ها همچنین از تشکیل رسوب نمک های کلسیم و منیزیم بر روی پارچه ها پس از شست و شو جلوگیری می کنند.

این خاصیت فسفاتها (از جمله تری فسفات) برای رسوب یون های فلزی در فرایند های تصفیه فاضلاب ها استفاده می شود که در آن فسفات ها با تشکیل رسوب شیمیایی (نمک های آهن یا آلومینیوم و…) از بین می روند.

  • اثر امولسیونی، پاکیزگی و دیسپرس کنندگی:

چرک و لکه ها عموما شامل پروتئین ها، چربی ها، گرد و غبار و خاک می باشد STPP .موجب افزایش انحلال پذیری پروتئین ها،امولسیون کنندگی چربی ها و دیسپرس کردن مواد جامد می شود. همچنین این ماده می تواند موجب تنظیم مقدار pH بافر صابون های مایع مورد استفاده قرار بگیرد.

  • آنتی کیکینگ:

پودرهای مواد شوینده هیگروسکوپیک هستند (رطوبت هوا را به خود جذب می کنند) و هنگام ذخیره سازی در محیط های مرطوب پودر ها به هم می چسبند و گلوله مانند می گردند. با جذب آب توسط سدیم پلی تری سولفات، نوع هیدراته ی آن یعنی هگزا هیدرات تشکیل می گردد. برای جلوگیری از به هم چسبیدن پودر ها و نگهداری آن ها  به صورت خشک در دراز مدت از STPP استفاده می نمایند.

  • pH:

این ماده دارای pH بافر قلیایی در حدود 9.4 می باشد که می تواند به راحتی لکه های اسیدی را نابود سازد.

 

استفاده از سدیم تری پلی فسفات در تولید کاشی و سرامیک:

در صنایع کاشی و سرامیک، STPP به عنوان روانساز استفاده میشود که در واقع از طریق کاهش ویسکوزیته لعاب ها تا یک حد خاصی و پخش کردن خاک رس به طور مساوی مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر مصارف:

از تری پلی فسفات سدیم در صنایع تصفیه آب ، معدن، تولید کاغذ، چرم، لاستیک، نساجی و صنایع پتروشیمی نیز استفاده میگردد.

از STPP Food Grade در صنایع غذایی به عنوان ماده نگهدارنده استفاده میگردد که ویژگیهای کاملا متفاوتی دارد.

 جهت سفارش این محصول، با شماره های زیر تماس بگیرید:

0912 2300634 0912 3008 678 – 0912 033 4110 – 

سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات

با تشکر شیمی من

392 بازدید کل ، 1 امروز

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی
تبلیغ یک ستاره
10
11
12
13
14
15
16

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران